http://www.csfd.cz/film/248144-hon-na-carodejnice/
V kinech ČR od:13.01.2011
V kinech SR od:03.02.2011
Dominic Sena nikdy nepatřil do první ligy, co si budeme povídat. Jeho remake 60 sekund je sice relativně fajn snímek, ovšem jeho ostatní projekty zavání průserem. Čekat proto od jeho vize fantasy řežby něco převratného, je těžký osobní risk. Přesto většina diváků podlehne klamání tělem, které předvádí trailerová kampaň doprovázející Hon na čarodějnice. Stejně jako u většiny ostatních ambiciozních béček, i u Honu je následná celometrážní realita poněkud diametrálně odlišná.
Příběh se zaměřuje na hrdinného křižáckého bijce Behmana, který se se svým nejlepším přítelem Felsonem přes nevoli církve vrací z křižáckých výprav do rodné domoviny. Tu nachází zdevastovanou a v úpadku, za který je zodpovědný mor. Ten podle církve má na starosti mladá dívka, která byla obviněna za čarodějnictví. Aby byla očištěna, jsou dva křižáci vysláni na výpravu do kláštera, který jako poslední vlastní rukopis k vymítání ďábla.
Hlavním problémem Honu je fakt, že přichází více méně nedlouho poté, co se do kin dostal podobně laděný hrdina Solomon Kane. Tomu ovšem nesahá ani po kolena. Hon na čarodějnice je totiž digitální směsicí nápadů z druhé ruky, které jsou neobratně nalepené na celkem slušný atmosferický základ. Ten se ovšem neopírá o žádnou hlubší myšlenku, tedy ve výsledku působí jen jakási směsice hezkých záběrů o ničem.
Hon na čarodějnice je tak typickým vyvařeným béčkem, které recykluje nápady jinde viděné, kombinuje je se slušnou atmosférou a rádoby pěknými záběry s povědomými tvářemi. Sem tam se mihne charismatická čarodějnice a digitální čerti. Kdo od toho nečeká nic jiného, bude relativně spokojen. Kdo se však nechal obalamutit a doufá v akcí našlapanou historickou fantasy řežbu, ruce pryč.
Koktejl :
30 % Second-hand
25 % Nicolas Cage
15 % Čarodějnice v digitálním kabátku
30 % Laciná nuda se špetkou akce
Komentáře
Okomentovat