http://www.csfd.cz/film/264784-beaver-the/
Komedie / Drama
USA, 2011, 91 min
Režie:
Jodie FosterHudba:
Marcelo ZarvosKariéra Mela Gibsona je v troskách. Co si budeme povídat. Herec před pár lety přesedlal naplno na režii a předvedl, že své názory umí celkem trefně prosadit do svých filmů. Po Apocalyptu však zmizel z dohledu na čtyři roky. Za tu dobu se několikrát v mediích rozebíral jeho poněkud nevybíravý postoj k ženám a podobné srandy. Tohle poněkud pošramotilo pověst sympaťáka kterou ty dlouhé roky budoval. Jeho první návratový snímek jako herce, byl po šesti letech v ústraní loňský thriller Na hraně temnoty. Úspěch to moc nebyl ale Gibson to nevzdává.Nyní přichází v poněkud jiné roli, která by mu ale vzhledem k jeho nedávným zkušenostem mohla celkem sednout. Nebo to bude jeho pomyslný poslední hřebíček do rakve?
Seznamte se s Walterem. Je to otec rodiny a vlastní firmu na výrobu hraček. Problém je, že už dlouho není sám sebou a jeho syndrom vyhoření se projevuje klinickými depresemi. Jeho firma jde ke dnu a rodina už jej nemůže vystát. Walter dohnaný depresemi až na samé dno se pokouší o sebevraždu. Neúspěšně. Místo toho objevuje v obnošené loutce bobra své druhé já. Doktoři mu naordinují loutku využívat jako druhou část jeho osobnosti. Tu která mu už je za ta léta cizí. Má ještě šanci napravit chyby co udělal ve svém životě a získat zpět svoji rodinu a hlavně sám sebe?
Jodie Foster se k režii vrátila po celkem dlouhé odmlce, nicméně na výsledku to není až tak znát. Předně, nesmíte od Bobra čekat jakoukoliv formu výrazně autorského snímku. Prim zde hraje stylizace ne nepodobná autorským snímkům a civilní atmosféra stavící na hereckých výkonech. Vzhledem k tématu filmu to je celkem rozumné, i když bylo by zajímavé vidět jak by se s trochu absurdní látkou vypořádal někdo formálně více vyhraněnější.
Když už jsme u té absurdnosti, je třeba zmínit, že ačkoliv herecké výkony jsou skvělé a snímek zajímavě obsazen, celou dobu se děj pohybuje na hraně psychologického dramatu a absurdní debility. Naštěstí tuto hranici za celou dobu nepřekročí. Ono v podstatě i když vedlejší dějová linie zaměřená na vztah syna a jeho nové lásky zabírá poměrně velkou část příběhu, celé to stojí a padá na hlavním hereckém výkonu propíraného Mela Gibsona. Je tak až celkem škoda, že snímek díky jeho osobnímu životu utrpí problémy v distribuci. Jeho výkon je tu totiž jeden z nejlepších co kdy podal dle mého názoru. Možná to má co dočinění s tím, že to sám nemá v hlavě úplně v pořádku, čert ví.
Každopádně Bobr je překvapivě dobrým, atmosferickým dramatem o psychologickém problému člověka a jeho poněkud radikálním řešením. Skvělé herecké výkony a slušná atmosféra jsou samozřejmostí. Místy je sice až přílišný tah na branku za pomoci obvyklých kliček, zavánějících klišé, avšak v celku to příliš nevadí. Jediným problémem snímku se tak stává jen a pouze osobní život představitele hlavní role, protože spousta lidí snímku právě kvůli tomu nedá šanci. A to je celkem škoda.
Mel Gibson to nemá v hlavě v pořádku. A tak si pořídil plyšového maňáska bobra, kterým promlouvá jeho druhá část osobnosti. Ta kterou již několik let postrádá. Bobr je s ohledem k absurdnosti zápletky překvapivě slušným dramatem, které stojí hlavně na slušných hereckých výkonech a dobré atmosféře. Škoda jen místy až moc viditelné snahy o zalíbení se divákovi. Pokud nemáte problém s psychicky narušeným Melem Gibsonem, určitě dejte bobrovi šanci.
Hodnocení
65%
Koktejl :
30 % Psychicky narušený Mel Gibson
30 % Mluvící bobr
20 % Slušné herecké výkony a atmosféra
20 % Sázka na ověřené motivy
20 % Slušné herecké výkony a atmosféra
20 % Sázka na ověřené motivy
Komentáře
Okomentovat